Ćwiczenia z odważnikami – nie tylko dla facetów!

Kobiety na siłowni to już od dawna nie jest niezwykły widok; wręcz przeciwnie, coraz częściej siłownie rozszerzają swoją ofertę o zajęcia dedykowane paniom. Możesz zdecydować się na tradycyjny trening ze sztangą lub hantlami lub wybrać się na zajęcia łączące w sobie elementy aerobiku i fitnessu. Doskonałą propozycją są także ćwiczenia z odważnikami. Kettle są wygodniejsze od sztangi, a umożliwiają wykonanie kompletnego treningu. Możesz zainwestować w swój własny kettlebell i wykonywać trening w domu w te dni, kiedy nie możesz wybrać się na siłownię z powodu braku czasu lub brzydkiej pogody. To świetna inwestycja!

Dlaczego kettbell to propozycja także dla kobiet?

Wiele pań rezygnuje z intensywnych treningów na siłowni z powodu obaw przed nadmiernym wzrostem tkanki mięśniowej. Jednocześnie większość z nich marzy o tym, by wysmuklić swoją sylwetkę, pozbyć się zbędnych kilogramów oraz skutecznie walczyć z cellulitem. Jak osiągnąć taki efekt? Wystarczy odpowiednio dobrać plan treningowy – ćwiczenia z wykorzystaniem odważnika to przykład na to, że możesz jednocześnie pracować nad sylwetką i spalać tkankę tłuszczową. Wystarczy kilkanaście minut regularnych treningów, by pojawiły się pierwsze efekty. Ćwiczenia z odważnikami pozwalają także na poprawę koordynacji ruchowej, siły i wytrzymałości całego ciała. Jeśli chcesz zacząć pracę nad swoją sylwetką, a jednocześnie nie przepadasz za wizytami na siłowni, wybierz kettle.

Który odważnik będzie dla Ciebie najlepszy?

Wybór odważnika wcale nie jest tak prostą sprawą, jak mogłoby się wydawać. Z jednej strony musisz zwrócić uwagę na jego ciężar, z drugiej – sprawdzić, czy uchwyt będzie dopasowany do Twoich potrzeb. Zacznij od ćwiczeń ogólnorozwojowych z dosyć lekkim odważnikiem, by stopniowo sięgać po cięższe rozwiązania. Dobrym pomysłem będzie kettlebell 6 kg – cena nie jest wygórowana, a sam odważnik możesz bez problemu schować do szafy czy umieścić pod łóżkiem. Dzięki temu nawet w niewielkim mieszkaniu masz możliwość wykonania efektywnego treningu.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *