Siłownia dla kobiet? Zdecydowanie tak!

Kilka dodatkowych kilogramów tu i ówdzie zaczęło Cię porządnie denerwować? A może wkurza Cię zadyszka i masz zamiar popracować nad swoją formą? Nie każda z pań będzie lubiła zajęcia fitness na sali. Jeśli wolisz treningi indywidualne, wybierz się na siłownię. Wbrew pozorom, wcale nie jest to miejsce wyłącznie dla mężczyzn; każda kobieta znajdzie na niej coś dla siebie.

Fitness czy trening siłowy?

Zastanawiasz się, czy zajęcia na siłowni będą dla Ciebie odpowiednie? Nawet jeśli na co dzień uczęszczasz na jogę, pilates czy inne zajęcia z grupy fitness, nie ma sensu uciekać przed treningiem siłowym. Panie często obawiają się takich ćwiczeń, ponieważ kojarzą się im z nadmiernie rozbudowanymi mięśniami. Nie musisz jednak sięgać od razu po sztangi: doskonałą propozycją dla aktywnych kobiet jest kettlebell. To odważnik, za pomocą którego bez problemu wykonasz cały trening. Ćwiczeń jest naprawdę wiele – z pewnością znajdziesz inspirację dla siebie. Możesz także postawić na ćwiczenia na maszynach bez dodatkowego obciążenia; w ten sposób popracujesz nad wytrzymałością, a jednocześnie nie wyrobisz nadmiernej tkanki mięśniowej. Coraz popularniejszą dziedziną stał się crossfit – decydują się na nią również panie. To dość intensywny plan treningowy, jednak efekty są naprawdę spektakularne.

O czym warto pamiętać?

Zanim rozpoczniesz regularne treningi siłowe musisz pamiętać, że nie warto wykonywać ćwiczeń w sposób nieodpowiedni. W ten sposób ryzykujesz wystąpieniem kontuzji, dlatego zanim weźmiesz się za ćwiczenia na maszynach, skonsultuj swój wybór z trenerem. Dzięki temu zyskasz pewność, że wykonujesz poszczególne serie w dobry sposób. Nie zapominaj także o rozgrzewce! Te kilka minut przed właściwym treningiem będzie kluczowe, jeśli nie chcesz nabawić się poważniejszych problemów. Pamiętaj, że na efekty trzeba będzie nieco poczekać: nie zniechęcaj się na samym początku i pamiętaj, że regularne uprawianie sportu ma duże znaczenie nie tylko dla sylwetki, ale przede wszystkim zdrowia.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *